Joogateadus ütleb, et inimesel on hing, meel ja füüsiline keha ja jooga on nende kõigi kolme ühendus. Kas õnnelik olemiseks piisab selle kolmikuga tuttav olemisest?

Jagasin mõned nädalad tagasi Kundalini jooga Läänemaal Facebooki lehel joogatunni kuulutust. Teksti sisu oli informatiivne ja juurde oli lisatud seesama käed südamekeskusel naeratusega pilt. Mõne hetke pärast lugesin Viivika poolt kirjutatud laused:

“Kuidas sa nii õnnelik oled? Kas ainult jooga pärast?”

Mul läks enda seest vastuse leidmiseks päris mitu tundi aega. Leidsin enda sest teadmise, et jooga maailma sisenedes sain ma juurde julgust teha uusi valikuid ja seeläbi kasvasin ka õnnelikumaks.

Jah, jooga aitab tõesti eluga rahulolu suurendada ja see teeb hea enesetunde. Sõrm tuleb õnne nupul kogu aeg peal hoida. Õnne tunnet suurendab ka oskus olla tänulik, kõige eest ja kõigele.

Esimene samm joogastiili valimisel või joogatundi jõudmiseks võibki olla raske. Stiile ja õpetajaid on palju. Ma ei arva, et üks stiil või tehnika on parem kui teine. Usun, et kõik õpetused pärinevad samast allikast. Olen kuulnud lauset, et kui õpilane on valmis, siis tuleb tema teele ka õpetaja. Minu esimene õpetaja oli Piret Jõemägi ja joogastiiliks Kundalini jooga. Õpetaja teekonnal olen õppinud, et jagada saan seda, mida ise praktiseerinud ja kogenud olen. Mind on kundalini jooga harjutused ja meditatsioonid aastaid heas voolus hoidnud. Selles tundes jagan praktikaid ka kõigi teiste soovijatega.

Kui sa tahad olla õnnelik, rahulolev ning paremas suunas muutusi, siis ole uudishimulik, kannatlik, naudi protsessi ning õpi olema tänulik.

Mis on kundalini?

Kundalini tähendab otsetõlkes armsama juuksekiharat. See on kiharana või maona keerdus oleva energia poeetiline võrdlus. Kundalini on energia nimetus. See energia on meis kõigis olemas. Kundalini energia on kogu meie potensiaal, kõik meie varjatud võimalused.

Mis on kundalini jooga?

Kundalini jooga on Veevalaja ajastu jooga. See on tehnika, millega Sa oled võimeline avastama oma tegelikku olemust, avama oma südant ning kohtuma oma hingega.

Kundalini jooga on loodud

iidsete joogide poolt. Seda on uuritud India ja Tiibeti kloostrites tuhandeid aastaid, kuid hoitud nagu salateadust ning edasi antud vaid isalt pojale, meistrilt õpilasele ja kuninglikust soost inimestele. Läänemaailma jõudis kundalini jooga alles 1969. aastal, mil Harbhajan Singh Khalsa Yogiji (Yogi Bhajan, PhD) selle joogaliigi Lääne maailma tõi.

Yogi Bhajan

on pannud aluse Kundalini Jooga Uurimise Instituudile (KRI, Kundalini Yoga Research Institute),

mis asub USA-s, ja suurele ülemaailmsele organisatsioonile „3HO” (healthy, holy, happy), mis koondab enda alla sadu tuhandeid inimesi üle kogu maailma.

Kundalini jooga harjutused

töötavad närvisüsteemi, vereringe, lihaste ja aju funktsioneerimise, säilitamise ja võimekuse tõstmisega. Nad mõjutavad ka lümfide, neerude ja näärmete tööd ja aitavad kehast mürke välja viia.

Kundalini jooga õpetab vabastama ja suunama oma energiat. Selleks ei ole oluline mitte asendite perfektsus, vaid enese tundma õppimine ja leppimine, et Sa oled just selline, nagu Sa oled ja see on hea.

Kundalini jooga tundides

toimub kundalini energia äratamine.  Kundalini ehk loov jõud või elu algenergia äratatakse ja tõstetakse mööda selgroogu läbi energiakeskuste ehk tsakrate, see avab ning aktiveerib kõik tsakrad, et energia saaks meis taas vabalt voolata.

Yogi Bhajan on kirjutanud, et erinevad joogaliigid on nagu teemandi erinevad tahud – kundalini jooga on teemant ise, sest ta ühendab endas kõikide joogaliikide erinevad küljed. Kundalini jooga on dünaamilisem ja intensiivsem, kui kõik teised joogaliigid, kuid samas on harjutused ise lihtsad ning nende sooritamine on jõukohane kõigile, vanusest ja tervisest hoolimata.

Kundalini jooga abil saavutame

füüsilise, vaimse ja hingelise tasakaalu läbi füüsiliste harjutuste, mantrate laumise ning meditatsiooni.

Mida joogatunnis tehakse?

Iga joogatund koosneb teoreetilisest ja praktilisest osast. Teoreetilises osas räägitakse harjutuste toimest ja eesmärkidest, keha anatoomiast ja füsioloogiast. Lisaks saab teada millise energakeskusega/tsakraga tunni teema seotud on.

Praktiline osa koosneb füüsilistest harjutuste kompleksidest ehk kriyast, mantrate laulmisest/loitsimisest, meditatsioonist ning sügavast lõdvestusest.

Näidis joogatund kestuvusega 63 minutit.

Harjutused vähendavad pingeid ja annavad positiivse enesetunde.

Meditatsioon toob emotsionaalse tasakaalu.

Igal kriyal on kindel mõju

kas inimese organismile tervikuna, mõnele konkreetsele elundile või süsteemile. See võib olla mõeldud näiteks suunatud konkreetsele eesmärgile: kõhulihased, seljalihased, immuunsüsteemi -ja/või närvisüsteemi tugevdamine, ajupoolkerade tasakaalustamine, seksuaalenergia balanseerimine jne.

Kogu joogatunni lõppeesmärgiks

on tõsta inimese energeetilist taset ja suurendada tema teadlikkust nii iseenda, kui ümbritseva maailma suhtes.

Väga suur osakaal on ka hingamisharjutustel, millel on puhastav, jääke eemaldav toime ning see aitab õppida valitsema oma mõtteid, tundeid ja keha.

Mida kasulikku saab kundalini joogast?

  • terve ja painduv keha

  • pingetest vabanemine

  • keskendumisvõimeline meel

  • tugev närvisüsteem

  • tugev immuunsussüteem

  • ärganud intuitsioon

  • neutraalne meel ka keerulistes olukordades

  • teadlikkus iseendast, ümbritsevast ja lõpmatusest

  • energeetilistest blokkidest ja ummistustest puhas organism

  • oskus luua lisaenergiat

  • harmooni füüsilise keha, vaimu ja hinge vahel

Kõige olulisem kundalini jooga eesmärk on oma teadlikkuse avardamine.

Kundalini joogaga saab tutvust teha Noarootsi looduses lindistatud YouTube video juhendusel.

Kundalini joogatundides saab osaleda igal esmaspäeval Haapsalus Fra Mare joogasaalis või otse-eeter LIVE veebi vahendusel.

Kundalini jooga õpetajad Eestis leiad www.kundaliniyoga.ee

Ole teadlik! Kundalini jooga harjutused, meditatsioonid, instruktsioonid ja nõuanded ei asenda meditsiinilist abi. Terviseprobleemide korral tuleb pöörduda oma perearsti või erialaspetsialisti poole. Traumade, krooniliste haiguste ja muude raskemate tervisehädade puhul tuleb eelnevalt konsulteerida oma perearstiga või erialaspetsialistiga jooga sobivuse osas.

ÕNNE VALEM – tee kindlaks, mida sa tõeliselt soovid ning siis suuna palju energiat selle täitumisele.

Kui soovid joogatundide kohta rohkem infot,

siis võta minuga ühendust. Helista või

KIRJUTA MULLE SIIT